در استان یزد و کرمان، میلگرد و تیرآهن را از کدام کارخانه ها خریداری کنیم؟

در استان یزد و کرمان، میلگرد و تیرآهن را از کدام کارخانه ها خریداری کنیم؟

کشور ایران، یکی از غنی‌ترین کشورهای دنیا از لحاظ معادن فلزی و غیرفلزی است؛ وجود معادن بزرگ آهن، مس و ذغال‌سنگ، جایگاه ویژه‌ای برای کشورمان در منطقه به‌وجود آورده است. استان پهناور کرمان، که به بهشت معادن شهرت دارد، دارای معادن مس در رفسنجان، سنگ آهن در سیرجان و ذغال‌سنگ در زرند و راور است. استان یزد نیز با داشتن معادن سنگ آهن چادرملو و ذغال‌سنگ بافق از دیگر استان‌های پربرکت کشور است.

در این مقاله سعی داریم تا ضمن آشنایی با مجموعه‌های تولیدکننده میلگرد و تیرآهن در این دو استان، به بررسی این که محصولات کدامیک از کارخانه‌های مذکور جهت استفاده در پروژه‌های استانی مناسب هستند، بپردازیم.

پیش از هرچیز، مشخص کنید به چه میزان میلگرد و تیرآهن برای پروژه نیاز دارید!
یکی از اولین و مهم‌ترین وظایف مدیران پروژه‌ها، برآورد میزان کالاهای مورد نیاز مثل تیرآهن و میلگرد که بخش عمده‌ای از پروژه عمرانی را در بر می‌گیرند، است. بررسی و تخمین نسبتاً دقیق می‌تواند از تحمیل هزینه‌های سنگین و اضافی به پروژه مدنظر چه از لحاظ مالی و چه از بعد زمانی جلوگیری نماید. از این رو اطلاع داشتن از قیمت میلگرد و سایر محصولات فولادی می تواند کمک شایانی به شما کند تا در بهترین زمان ممکن، به‌صرفه‌ترین محصول فولادی را از نزدیک‌ترین کارخانه یا بنگاه، با توجه به تناژ مورد نیاز پروژه خود، تهیه کرده و خرید خوبی را تجربه نمایید.

کارخانه های تولید میلگرد استان یزد کدامند؟
در استان یزد، مجموعه‌های متعددی در حال تولید انواع مقاطع فولادی هستند که سعی دارند محصولات خود را منطبق بر استانداردهای کشوری و یا بین‌المللی به بازارهای داخلی عرضه نمایند. کارخانه‌های بزرگی چون: فولاد بافق، فولاد حدید، فولاد آلیاژی ایران، فولاد سرمد ابرکوه و گروه صنعتی فولاد یزد از معروف‌ترین آن‌ها هستند. در ادامه با سه کارخانه موفق در تولید میلگرد در این استان بیشتر آشنا خواهیم شد:

فولاد بافق
این مجموعه که از سال ۱۳۹۰ به بخش خصوصی واگذار شد‌، در مجاورت مجتمع سنگ آهن مرکزی ایران و معدن سنگ آهن چغارت قرار گرفته‌است. کارخانه فولاد بافق، توانایی تولید سالانه ۵۵۰ هزارتن انواع میلگرد آجدار A3 و A4 را در سایزهای ۸ تا ۳۲ میلی‌متری دارد. باتوجه به خاصیت خمش‌پذیری عالی (حداکثر ۱۸۰ درجه) و بسته‌بندی مناسب، قیمت میلگرد بافق برای استفاده در پروژه‌های استانی بسیار مناسب و مقرون به‌صرفه است.

 

آخرین اخبار

مارا دنبال کنید